سکستراپیست یا درمانگر جنسی کیست ؟

سکستراپیست-کیست

سکستراپیست یا درمانگر جنسی  کیست ؟ چه کار می کند؟ چگونه می توان یک درمانگر جنسی را انتخاب کرد؟

سکستراپیست ها متخصصین مراقبین سلامت هستند که به افراد یا/یا زوج هایی که در رابطه با جنبه های عاطفی و روانی رابطه جنسی به کمک نیاز دارند، مشاوره و درمان می دهند. آنها درمانگران آموزش دیده با درجه های پیشرفته هستند که در زمینه جنسی و روابط جنسی  تخصص دارند و تحصیلات دانشگاهی دارند. به عبارتی سکس تراپیست نوعی مشاوره و درمان  تخصصی است که به افراد و زوج ها کمک می کند تا مشکلات جنسی مانند اضطراب عملکردی یا اختلالات و مشکلات رابطه جنسی را  درمان کنند.

مراجعان معمولاً در مطب  سکستراپیست مراجعه می کنند. برخی ترجیح می دهند  که به تنهایی در جلسات شرکت کنند و مشاوره و درمان فردی داشته باشند. برخی هم  با شریک زندگی خود جهت مشاوره و درمان به سکستراپیست مراجعه می کند . تعداد جلسات مشاوره درمانی با توجه به اختلال مراجع است همچنین هر قدر تکالیف درمانی را به موقع انجام دهد بازخورد درمانی سریعتر اتفاق می افتد.

 

سکستراپ

 

طبیعی است که مراجعین هنگام ملاقات با درمانگر جنسی، به خصوص برای اولین بار، مضطرب شوند. بسیاری از مردم اصلاً در صحبت کردن در مورد رابطه جنسی مشکل دارند . مهم است بدانید که جلسات جنسی درمانی شامل هیچ گونه تماس فیزیکی یا فعالیت جنسی در بین مراجعان و درمانگران انجام نمی شود. مراجعینی که با هر جنبه ای از درمان احساس ناراحتی می کنند، باید صحبت کنند و بیان کنند  یا از دیدن آن درمانگر خودداری کنند. سکستراپیست ها معمولاً «تکالیف» یا فعالیت عملی  را تعیین می‌کنند و مراجعین حتما باید آن را  در منزل و خلوت انجام دهند.

تکالیف مهم درمانی  

  • تمرکز حسی: این تکنیک برای زوج ها برای ایجاد اعتماد و صمیمیت و در عین حال کاهش اضطراب طراحی شده است. زوج‌ها در چند مرحله تمرین خود را انجام می دهند که با لمس غیرجنسی شروع می‌شود، تا لمس ناحیه تناسلی و معمولاً با دخول به پایان می‌رسد.
  • تن آرامی و درمان دارویی: گاهی استرس و اضطراب آنقدر شدید است که علاوه بر تکنیک های ذهن آگاهی و تن آرامی نیاز دارویی دارد.
  • دانش جنسی: گاهی اوقات، مراجعین در حین رشد، آموزش جنسی کافی دریافت نمی کنند. در نتیجه، ممکن است از آناتومی و نحوه عملکرد بدن در طول فعالیت جنسی آگاه نباشند.

سکستراپیست ها ممکن است کتاب یا محتوای وب را برای خواندن یا ویدیوها را برای تماشا اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است به مراجعین خود  پیشنهاد کنند که از چنین محتواهایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بدن خود استفاده کنند تا سواد جنسی خود را بیشتر کنند. برای نمونه سایت خانم دکترشهلامولوی جهت ارتقا دانش جنسی پیشنهاد می شود کافیست لینک سایت را به دوستان خود معرفی نمایید.

مراجعین جنسی به چه دلیلی به سکستراپیست مراجعه می کنند؟

افراد به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر به تنهایی یا با شریک زندگی به درمانگران جنسی مراجعه می کنند مانند:

– اختلالات میل جنسی

– اختلاف خواسته ها و تمایلات جنسی

– اختلال در نعوظ

– اختلال انزال زودرس و دیررس

– اضطراب عملکردی

– دخول دردناک

– واژینیسموس

– سوء استفاده جنسی در حال و گذشته

– هویت جنسیتی

– اختلالات ارگاسم

– مشکلات رابطه ای و شکست عاطفی

– رفتارهای جنسی اجباری

– آموزش و مشاوره جنسی

– ناراحتی در مورد گرایش جنسی یا هویت جنسی

– ناراحتی در مورد ترجیحات جنسی و سایر موارد

 

درمانگر-جنسی

 

در اینجا چند نمونه از سناریوهای جنسی درمانی آورده شده است:

-زوجینی که برای مدت طولانی با هم بوده اند اما هنوز از صحبت در مورد مسائل جنسی ناراحت می شوند. یک سکستراپیست می تواند به آنها کمک کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و خواسته ها، نیازها و خیالات خود را بیان کنند. درمانگران جنسی روی مشکلات رابطه‌ای که منجر به مشکلات جنسی می‌شود، مانند خیانت یا عدم اعتماد کار می کنند.

-یک فرد بی تجربه جنسی ممکن است به یک درمانگرجنسی  مراجعه کند تا ترس ها و دلهره های جنسی خود  را درمان کند. او ممکن است در مورد آناتومی خود (و همسرش) و چرخه پاسخ جنسی چیزی نداند درمانگر جنسی بعد گرفتن مصاحبه جنسی به ریشه یابی علت مشکل می پردازد و بعد درمان شروع می شود.

-فردی که تمایلات جنسی یا هویت جنسی خود را زیر سوال می برد، ممکن است به یک درمانگرجنسی مراجعه کند تا احساسات و مسیر پیش روی او را بررسی کند.

– گاهی افراد ناخواسته دچار اعتیاد به خودارضایی و دیدن فیلم پورنوگرافی می شوند این افراد جهت بررسی شرایط وسواس و اضطراب و درمان اعتیاد خود بهتر است به سکستراپیست مراجعه کند.

-آقایانی که دچار اختلال نعوظ، انزال زودرس و دیررس می شوند گاهی از ازدواج هراس دارند و به دلیل اختلال انزال اقدام به ازدواج نکنند این افراد نیاز به درمان دارند گاهی دیده شده است این افراد تمرکز جنسی ندارند درمانگر جنسی بعد از مصاحبه در می یابد مشکل کجاست و درمان آغاز می شود.

-گاهی زنان دچار درد جنسی و واژینیسموس می شوند. این زنان نیاز به درمان دارند و بهتر است هر چه زودتر به سکستراپیست مراجعه نمایند و سایر اختلالات جنسی

 

مشاور-جنسی

 

بهترین سکستراپیست

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن درمانگر جنسی از طریق ارجاع پزشک به سکستراپیست است، اما انجام یک معاینه فیزیکی کامل در ابتدا توسط پزشک مفید است. برخی از مشکلات جنسی با مشکلات و بیماری های پزشکی در ارتباط است به عنوان مثال، بسیاری از مردان مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی دارای اختلال نعوظ هستند. یا زنان پس از یائسگی از خشکی واژن شاکی هستند درمان این شرایط ممکن است مشکل را کاهش دهد.

با این حال، اگر پزشک به دلایل روانشناختی مشکوک شد یعنی مشخص شد که فرد به دلیل استرس، اضطراب و افسردگی و کاهش اعتماد بنفس و سایر موارد مشکل جنسی دارد حتما به سکستراپیست ارجاع داده می شود توجه داشته باشید سکستراپیست ها باید از علم روانشناسی و سکسچوال آگاه باشند تا بتوانند درمان را درست انجام دهند. گاهی خود مراجعین با سرچ کردن در نت سکستراپیست با تجربه را انتخاب می کنند تا درمان خود را شروع نمایند.

سرتیفکیت سکستراپیست

درمانگران جنسی را با گذراندن کارگاههای سلامت جنسی از طریق موسسات سلامت جنسی سرتیفکیت یا گواهی سلامت جنسی خود را دریافت می کنند بنابراین مهم است که مراجعین گواهی سلامت جنسی درمانگر خود را ببینند.

این مهم است که  جهت درمان مشکلات و اختلالات جنسی خود بعد از تحقیق لازم اقدام به درمان کرد حتی ممکن است لازم باشد قبل از یافتن درمانگرجنسی مناسب با چند درمانگر صحبت کنید. پس صبور باشید. چون در دراز مدت، ارزش زمان گذاشتن را دارد تا به درمان خود برسید.

 

مهارت-سکستراپیست

 

موفقیت درمانی

توجه کنید که موفقیت در درمان اختلالات و مشکلات  رابطه جنسی به میزان تعهد و مراجعه به موقع و انجام تکالیف مراجعان به این فرآیند درمانی بستگی دارد. بنابراین اگر مراجعان بخواهند به تنهایی یا با شریک زندگی خود تلاش مداوم کنند، به درمان و اهداف جنسی خود خواهند رسید.

 

به-راحتی-سوال-خود-را-از-ما-بپرسید

افزودن به علاقه مندی
بستن

حساب کاربری ندارید؟ همین الان عضو شوید

👁‍🗨تعداد بازدید کننده: ۹۲

دکتر شهلا مولوی

تمام سعی و تلاش ما این است که مشکلات جنسی (زوجین و فرزندان تان)، نقاط ضعف و باورهای منفی ، سبک زندگی بد افراد و خانواده ها که باعث فروپاشی و نابودی می شود را شناسایی کنیم و با دادن راهکارهای جامع و هدفمند مانع تزلزل و نابودی خانواده ها شویم.

با یاری خداوند کمکتان می کنیم زندگی ایده آل و رویایی خود را بسازید و بهترین خودتان باشید وبا شکوفا شدن عزت نفس و عشق به خود و افزایش شگفت انگیز اعتماد به نفستان و یادگیری مهارت های جنسی و ارتباطی در زندگی و کسب و کارتان، شاد، خوشبخت ، ثروتمند و موفق تر از قبل زندگی کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
شماره موبایل خود را وارد نمایید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

© کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه تحقیقاتی دکتر شهلا مولوی میباشد. طراحی سایت، تولید محتوا و سئو توسط شاینی وب