سندرم هم اتاقی زوجین

سندرم-هم-اتاقی-زوجین

سندرم هم اتاقی زوجین ( Roommate syndrome ) مرحله ای از ازدواج است. گاهی زوجین در این شرایط قرار می گیرند و زوجینی موفق خواهند شد که بتوانند آن را به چالش بکشند، اگر چه به نظر میاد لاعلاج است. در تعریف این سندرم محققان گزارش نمودند که وقتی رابطه زوجین سرد و بی عاطفه باشد همانند دو زوجی می شوند که شبهای عاشقانه و گفتگوهای خوب آنان به کارهای دیگر سپری شود که هیچ اثری از عشق و صمیمیت نیست مانند طی کردن زمان در فضای مجازی و حتی ارتباط فرازناشویی.

در این سندرم بحث های احساسی و هیجانی در جریان نیست  و به منزله فروپاشی و تزلزل در ازدواج تلقی می شود.  زوجین مثل دو دوست همسان می شوند گویی کارهای خانه را باهم تفسیم می کنند اما صمیمیت و عشق و همدلی وجود ندارد.

اگر چه زوجین دوست ندارند از روی عمد رابطه خود را در این شرایط قرار دهند اما غرق شدن در کار و دور شدن از فضای خانواده باعث می شود که دوری ارتباطی از نظر عاطفی و صمیمیتی ایجاد شود.

 

هم-اتاقی-زوجین

اما به راستی علایم سندرم هم اتاقی چیست؟

این سندرم شامل:

-کم صحبت کردن

-کمرنگ شدن صمیمیت

-کاهش میل جنسی

– کمرنگ شدن اولویت رابطه

-احساس پوچی در رابطه

-شبیه همکار شدن تا شریک جنسی و عاطفی

علل سندرم هم‌اتاقی زوجین:

عادت و روزمرگی: زندگی روزمره و انجام وظایف مشترک می‌تواند شور و اشتیاق اولیه رابطه را از بین ببرد.
فقدان مهارت‌های ارتباطی: عدم توانایی در برقراری ارتباط عاطفی و ابراز احساسات می‌تواند منجر به سوءتفاهم و فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر شود.
تغییرات زندگی: تغییرات در زندگی مانند تولد فرزند، مشکلات مالی یا شغلی می‌تواند فشار و استرس را در زندگی زوجین افزایش دهد و بر روابط آنها تأثیر منفی بگذارد.
بی‌توجهی به نیازهای عاطفی: غفلت از نیازهای عاطفی و روانی یکدیگر می‌تواند منجر به نارضایتی و دلسردی در رابطه شود.

اثرات سندرم هم اتاقی

در این سندرم اشتیاق و تمایل جنسی میمیرد زندگی یکنواخت و خسته کننده می شود زیرا شور و شوقی وجود ندارد و لذت و هیجانی نیست و چرخه تکرای بدون عشق تکرار می شود به عبارتی هر دو از خواب بیدار می شوند  صبحانه می خورند بعد سرکار می روند بعد از بازگشت کاری  غذا می خورند و بعد می خوابند و این چرخه هر روز تکرار می شود زیرا تعاملی بین آنان نیست  و خیلی کم باهم صحبت می کنند.

 

اثرات-سندرم-هم-اتاقی-زوجین

 

خاطرات گذشته در سندرم هم اتاقی

زوجینی که دچار سندرم هم اتاقی می شوند گاهگاهی بیاد اوایل ازدواج می افتند که چگونه قبلا با همسرخود با عشق کارها را انجام می دادند باهم خرید می کردند وکلی می خندیدند و حس خوبی باهم داشتند. باهم تلویزیون نگاه می کردند موقع شب در آغوش هم به خواب می رفتند و رابطه جنسی خوبی داشتند گویی زوج جدایی ناپذیری بودند.  اما اکنون چه شده است؟ چه شده که شور و هیجان جود ندارد و چه  عاملی بر رابطه خیانت اثرگذار شده است؟ 

مبارزه با سندرم هم اتاقی

شما می توانید کمتر از 5 دقیقه در روز با این سندرم مبارزه کنید . تا وقتی همدیگر را دوست دارید و به هم احترام می گذارید و موافق هستید که بهم نزدیکتر شوید می توانید جریان رابطه را به بهبودی هدایت کنید. اشتباهی که اغلب زوجین مرتکب می شوند این است که احساس می کنند زمان کافی برای داشتن رابطه خوب ندارند.

مبارزه-با-سندرم-هم-اتاقی

راهکارهای مقابله با سندرم هم‌اتاقی زوجین:

برقراری ارتباط عمیق: با یکدیگر صحبت کنید، احساسات خود را به اشتراک بگذارید و به حرف‌های یکدیگر با دقت گوش کنید.
گذراندن وقت با کیفیت: زمانی را به طور اختصاصی برای یکدیگر در نظر بگیرید و به فعالیت‌هایی بپردازید که از آنها لذت می‌برید.
ابراز عشق و محبت: عشق و محبت خود را به یکدیگر نشان دهید و از ابراز احساسات خود خجالت نکشید.
توجه به نیازهای عاطفی: به نیازهای عاطفی و روانی یکدیگر توجه کنید و تلاش کنید تا آنها را برآورده کنید.
حل مشکلات: مشکلات و اختلافات خود را با گفتگو و صبر و حوصله حل کنید.
در صورت نیاز، از کمک متخصصان استفاده کنید: اگر در حل مشکلات خود به تنهایی مشکل دارید، از یک مشاور یا روانشناس خانواده کمک بگیرید.

دوره جذابیت و لوندی زنان و مردان می تواند مشکل شما را حل و رابطه را جذاب کند.

اگر گرفتار این سندرم شدید جهت داشتن رابطه عالی و  درمان این سندرم از طریق سایت دکترشهلامولوی یا در واتساپ 09371423285 می توانید نوبت مشاوره  داشته باشید.

 

به-راحتی-سوال-خود-را-از-ما-بپرسید

افزودن به علاقه مندی
بستن

حساب کاربری ندارید؟ همین الان عضو شوید

👁‍🗨تعداد بازدید کننده: ۷۱

دکتر شهلا مولوی

تمام سعی و تلاش ما این است که مشکلات جنسی (زوجین و فرزندان تان)، نقاط ضعف و باورهای منفی ، سبک زندگی بد افراد و خانواده ها که باعث فروپاشی و نابودی می شود را شناسایی کنیم و با دادن راهکارهای جامع و هدفمند مانع تزلزل و نابودی خانواده ها شویم.

با یاری خداوند کمکتان می کنیم زندگی ایده آل و رویایی خود را بسازید و بهترین خودتان باشید وبا شکوفا شدن عزت نفس و عشق به خود و افزایش شگفت انگیز اعتماد به نفستان و یادگیری مهارت های جنسی و ارتباطی در زندگی و کسب و کارتان، شاد، خوشبخت ، ثروتمند و موفق تر از قبل زندگی کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
شماره موبایل خود را وارد نمایید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

© کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه تحقیقاتی دکتر شهلا مولوی میباشد. طراحی سایت، تولید محتوا و سئو توسط شاینی وب