پیمان نامۀ منفی گرایی صفر در رابطه زناشویی

منفی-گرایی-در-رابطه-زناشویی

زوجین روابط صمیمی خویش را با عباراتی حاکی ازعشق بدون قیدوشرط آغاز میکنند و در نامه ها، پیامکها، تماسهای تلفنی و عشق ورزیهای بی حدوحصر، به یکدیگر اعلام تعهد و دلبستگی میکنند که در پی آن، احساس شادی و رضایت بیشتری به خودشان و دنیا خواهند داشت. بااین حال، زمانی که عاشق میشوند، قادر نیستند این حد از عشق رمانیتک را برای همیشه حفظ کنند سرخوشی، شوریدگی و سرمستی عشق، بعد از مدت کوتاهی، کمرنگ و کمرنگتر میشود.

برای مثال، ممکن است در دوران عشق رمانتیکِ نسترن و فرشاد، نسترن اینطور فکر کند که فرشاد فقط کمی بیش از اندازه مراعات این را میکند که هزینه های کمتری صرف شود، و فرشاد هم اینطور فکر کند که نسترن فقط کمی خودرأی است؛ اما بعد از مدت کوتاهی، نسترنْ فرشاد را فردی میداند که همیشه خساست به خرج میدهد، و فرشاد هم نسترن را کسی میداند که همیشه میخواهد حرفهایش را به کرسی بنشاند. وقتی به این رفتارها توجه  می شود پی می بریم که دچار منفی گرایی در رابطه شده اند پس برای داشتن رابطه سالم و پویا باید به ریشه یابی علل افکار منفی پرداخت و سپس اقدام به درمان کرد.

یکی از تکنیک های درمانی تعهد به انجام پیمان نامه زناشویی در مدیریت افکار منفی گرایی است.

 به نام یزدان

 ما به این درک رسیده ایم که “منفی گرایی” هر رفتاری است که رابطۀ ما را خدشه دار میکند و احساس نزدیکی بین ما را کمرنگ میکند؛ چه این رفتارها عمدی باشد و چه سهوی.

ما متعهد میشویم که به مدت سی روز رابطه مان را از هرگونه منفی گرایی خالی کنیم. برای رسیدن به این هدف، سوگند میخوریم که از هر رفتاری که ممکن است احساس “حقارت و کوچک شدن” در طرف مقابل ایجاد کند و رابطه مان را خدشه دار کند، دوری کنیم.

ما پیمان میبندیم اگر احساس سرخوردگی، رنجش و اذیت شدن کردیم، آن را به درخواست تبدیل کنیم و بدون سرزنش و تحقیر کردن، آنچه را میخواهیم با همسرمان در میان بگذاریم، و اگر احساس کردیم در رابطه مان نوعی گسستگی به وجود آمده یا از هم دورتر شده ایم، با علامت یا حرکت بدن نشان دهیم که رنجیده شده ایم؛ سپس شروع به ترمیم و اصلاح میکنیم و رابطه مان را احیا میکنیم. سوگند میخوریم که هر روز یک یا دو یا سه تشکر و قدردانی به یکدیگر هدیه دهیم؛ حتی برای کارهای کوچک!

امضا——————–:

امضا——————–:

تاریخ:

 

به-راحتی-سوال-خود-را-از-ما-بپرسید

افزودن به علاقه مندی
بستن

حساب کاربری ندارید؟ همین الان عضو شوید

👁‍🗨تعداد بازدید کننده: ۱۵

دکتر شهلا مولوی

تمام سعی و تلاش ما این است که مشکلات جنسی (زوجین و فرزندان تان)، نقاط ضعف و باورهای منفی ، سبک زندگی بد افراد و خانواده ها که باعث فروپاشی و نابودی می شود را شناسایی کنیم و با دادن راهکارهای جامع و هدفمند مانع تزلزل و نابودی خانواده ها شویم.

با یاری خداوند کمکتان می کنیم زندگی ایده آل و رویایی خود را بسازید و بهترین خودتان باشید وبا شکوفا شدن عزت نفس و عشق به خود و افزایش شگفت انگیز اعتماد به نفستان و یادگیری مهارت های جنسی و ارتباطی در زندگی و کسب و کارتان، شاد، خوشبخت ، ثروتمند و موفق تر از قبل زندگی کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
شماره موبایل خود را وارد نمایید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

© کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه تحقیقاتی دکتر شهلا مولوی میباشد. طراحی سایت، تولید محتوا و سئو توسط شاینی وب