پرسش و پاسخ

سکس تراپی چیست؟

سکس‌تراپی نوعی روان‌درمانی اختلالات جنسی است که به حل مسائل و مشکلات جنسی می‌پردازد.

بین ۳۵ تا ۵۰ درصد افراد یک مشکل جنسی را در طولانی مدت در زندگی خود تجربه می‌کنند. بنابراین اگرچه ممکن است مطرح کردن نگرانی‌های جنسی برای افراد آسان نباشد؛ اما بسیار رایج هستند.

در گذشته افراد در مورد مشکلات جنسی خود کمتر صحبت می‌کردند. امروزه اگرچه نگاه جامعه با افزایش آگاهی به این مسئله دچار تغییراتی شده است اما این موضوع همچنان در جلسات درمانی با زوجین و یا حتی جلسات فردی نادیده گرفته می‌شود.

روان درمانگر کیست؟

روان درمانگر کسی است از راه مکالمه به درمان مشکلات عاطفی و بیماری های روانی افراد می پردازند. روانپزشکان، روانشناسان، مشاوران و گاهی مددکاران اجتماعی جزو روان درمانگران هستند و وظایف و توانایی های هرکدام با دیگری متفاوت است. آنها می توانند با افراد، زوج ها، گروه ها یا خانواده ها کار کنند.

خودمراقبتی به چه معناست؟

خودمراقبتی شامل همه چیزهایی است که به حفظ سلامت جسمانی از جمله بهداشت، تغذیه و جستجوی مراقبت‌های پزشکی در صورت نیاز مربوط می‌شود. این همه اقداماتی است که یک فرد می‌تواند برای مدیریت عوامل استرس زا در زندگی خود و مراقبت از سلامت و رفاه خود انجام دهد.

برای زن و شوهرهایی که با مشکل دفعات انجام رابطه جنسی مشکل دارند چه پیشنهادی دارید؟

بهتر است قبل از انجام عمل جنسی ۳ ساعت را صرف محبت کردن و گفتگوی عاشقانه با همدیگر کنند.

اتفاق جنسی چیست؟

رابطه جنسی برای ایجاد پیوند عاطفی که با محبت و گفتگوی صمیمانه ایجاد می شود، لازم است کاری که اکثر خانمها برای رسیدن به این هدف انجام میدهند را «اتفاق جنسی» می نامیم.

جهت افزایش کیفیت رابطه جنسی چه کار خاصی باید انجام داد؟

یکی از راه های قوی و موثر در بهبود کیفیت رابطه ی جنسی ، استفاده از مهارت های عشق بازی است. عشق بازی یا به عبارتی معاشقه با همسر یکی از موثر ترین راه‌ های ایجاد گرمی و لذت در روابط زناشویی است. عشق بازی مقدمه یک رابطه جنسی خوب محسوب می ‌شود.

علت اصلی اکثر مشکلات جنسی که زوجین از آن شکایت دارند، چیست؟

محققان اعلام کردند که علت اصلی اکثر مشکلات جنسی نداشتن معاشقه و یا کافی نبودن رابطه پیش از دخول است.

چه توصیه هایی برای داشتن رابطه جنسی عالی پیشنهاد می کنید؟

برنامه ریزی برای رابطه جنسی وجود داشته باشد، خارج از تخت هم یکدیگر را نوازش کنید، در مورد رابطه جنسی خطاها را فراموش کنید و ببخشید، هیچ گاه برای مجازات از برقراری رابطه جنسی خودداری نکنید، انتظار زیاد نداشته باشید، با هم بازی و شوخی کنید و باید بدانید هر چیز  و هر کاری جای خود را دارد که غالبا افراد جذاب می دانند.

ویژگیهای با کیفیت عشق بازی را نام ببرید؟

مکان مناسب و متفاوت مهم است . نوازش چشمی و محبت آمیز مهم است که گاهی فراموش می شود. رعایت نکات بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کلام محبت آمیز و لمس بدن فراموش نشود. نفس کشیدن مناسب و بوسیدن عاشقانه مهم است. هیچوقت عجله نکنید و از همدیگر تعریف و تحسین کنید . پیامهای عاشقانه احساس خوبی در رابطه خلق می کند و عشق بازی از همدیگر داشته باشید.

آیا ماساژ کردن تاثیری بر رابطه جنسی ؟

ماساژ جنسی همسر می ‌تواند مانند یک معجزه در برانگیختگی و بالا بردن میزان انگیزش عمل کند.  لمس کردن نه تنها در کیفیت رابطه جنسی تاثیر بسیار زیادی دارد، بلکه می‌ تواند این موضوع را به همسرتان القا کند که چقدر خارج از مسائل جنسی متوجه او و سلایق ‌اش هستید.

سه متغیری که می توانند به شما در ساختن یک رابطه خوب با همسرتان کمک کنند چه مواردی می باشد؟

مهربانی، مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس هستند.

مهم‌ترین مهارت های ارتباطی در زندگی مشترک را نام ببرید؟

به همسرتان توجه کامل کنید، وسط حرف همسرتان نپرید، رو در رو صحبت کنید، موقع صحبت کردن در مورد مشکلات از ضمیر «من» استفاده کنید، با همسرتان صادق باشید ، رابطه را لذت بخش کنید و رابطه فیزیکی برقرار کنید.

تاثیر ارتباط برقرار کردن به شیوه‌ای صحیح و مناسب، را توضیح دهید؟

کلید یک رابطه‌ی سالم و رضایت بخش ارتباط برقرار کردن صحیح است. شما می‌توانید با صداقت و گشودگی در مورد نیازهای جنسی و عاطفی، مهارت‌ های ارتباطی در زندگی مشترک را در خودتان تقویت کنید و کیفیت زندگی‌تان را افزایش بدهید.

جهت پرسیدن سوالات خود اینجا کلیک کنید

پرسش خود را از ما بپرسید

فرم پرسش و پاسخ

موارد الزامی با "*" مشخص شده اند.

مشخصات کاربر

نام و نام خانوادگی*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

© کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه تحقیقاتی دکتر شهلا مولوی میباشد. طراحی سایت، تولید محتوا و سئو توسط شاینی وب