پرده برداشتن از پدیده ترس از آلت تناسلی: علت‌ها، عوارض و راه‌های مقابله

ترس-از-آلت-تناسلی

ترس از آلت تناسلی (فالوفوبیا)

فالوفوبیا چیست؟

فالوفوبیا یک ترس بیش از حد و غیر منطقی از آلت تناسلی یا اندام تناسلی مردانه است. افراد مبتلا به فالوفوبیا ممکن است با افکار آسیب یا خطر مرتبط با آلت تناسلی مشغول شوند و رفتارهای اجباری داشته باشند، مانند اجتناب از رابطه جنسی.

فالوفوبیا می‌تواند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد، اما در افرادی که سابقه اضطراب یا فوبیا دارند یا تجربیات منفی مربوط به دستگاه تناسلی مردانه داشته‌اند شایع‌تر است.

علت دقیق فالوفوبیا مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که به ترکیبی از عوامل ژنتیکی، محیطی و روانی مربوط می شود. همچنین ممکن است به سابقه تروما یا قرار گرفتن در معرض تجربیات منفی مربوط به دستگاه تناسلی مردانه مربوط باشد.

علائم فالوفوبیا:

علائم فالوفوبیا ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از علائم و نشانه‌های رایج فالوفوبیا عبارتند از:

ترس یا اضطراب شدید مربوط به آلت تناسلی مردانه، افکار وسواسی یا رفتار اجباری مربوط به دستگاه تناسلی مردانه ، اجتناب از موقعیت‌ها یا اشیاء مرتبط با دستگاه تناسلی مردانه، عرق کردن، لرزش یا افزایش ضربان قلب .

فالوفوبیا معمولاً توسط یک متخصص سکس تراپ یا روانپزشک تشخیص داده می شود. تشخیص معمولاً بر اساس علائم و سابقه پزشکی فرد است.

فالوفوبیا را می توان با استفاده از روش های مختلفی درمان کرد، از جمله درمان شناختی-رفتاری ، مواجهه درمانی و دارو درمانی.

در صورت عدم درمان، فالوفوبیا می تواند منجر به اختلالات قابل توجهی در زندگی روزمره فرد شود. این می تواند بر توانایی آنها در ایجاد روابط صمیمانه تأثیر بگذارد و ممکن است منجر به انزوای اجتماعی یا مشکلات جنسی در افراد شود.

پیش آگهی فالوفوبیا چیست؟

با درمان مناسب، پیش آگهی فالوفوبیا به طور کلی خوب است. با این حال، ممکن است برای غلبه بر فوبیا زمان و مداومت لازم باشد.

دقت کنید بسیاری از ترس ها، نشات گرفته از استرس و اضطراب است که ابتدا خفیف بوده و به مرور زمان شدت آن زیاد شده. بنابراین ترس ها را نادیده نگیرید و فرزندان خود را از چیزی نترسانید چرا که سلامت روان آنان در آسیب قرار می گیرد.

اگر دچار ترس شدید حتما علت آن را پیدا کنید . سعی کنید روزانه چند بار تنفس دم و بازدم انجام دهید. ورزش کنید و خودگویی مثبت و اعتماد بنفس خود را تقویت کنید. اگر بنا به هر دلیلی خوب نشدید هر چه سریعتر جهت درمان خود با تکمیل فرم نوبتدهی درمان را شروع کنید.

به-راحتی-سوال-خود-را-از-ما-بپرسید